23 mei 2022
min. leestijd

Terugblik INTERVISIE 2022: “Ideale winkel is een mix van persoonlijke interactie en technologie”

Op dinsdag 10 mei 2022 verzamelden ruim 180 deelnemers bij Kinepolis Westfield Mall of the Netherlands voor INTERVISIE 2022. En waar beter kun je je verdiepen in de toekomst van fysieke retail, dan op dé plek waar de laatste concepten en innovaties in de praktijk worden gebracht?

Na een warm welkom van dagvoorzitters Gerrit Grievink en Fons Blomhert, lichtten zij het programma toe. ‘We beginnen met een aantal inspirerende keynotes om de kaders te schetsen, om vervolgens de winkelvloer op de gaan voor een heuse trendsafari langs de verschillende prikkelende concepten’.

Marktherstel en onderscheidend vermogen

Henk Hofstede, sectorbankier retail bij ABN Amro en tevens de eerste keynote op het programma, begon met een rondje cijfers. De belangrijkste onderwerpen waren natuurlijk het coronaherstel, consumentenvertrouwen, producentenvertrouwen, de inflatie en het historisch lage aantal faillissementen. En natuurlijk kon de groei van online shoppen niet ontbreken.

Maar ondanks de sterke marktpositie die online ondertussen veroverd heeft, blijven er toch een boel consumenten die kiezen voor de fysieke winkel. Daarom nam Henk de deelnemers mee in de argumenten voor ‘bricks’ aan…

Lees de gehele terugblik op: https://www.retailintervisie.nl/terugblik/

Bekijk alle foto’s in het online fotoalbum: https://photos.app.goo.gl/ah7viVxDBj3fiQKe8

Meer berichten