Retail School DIY | 12 t/m 14 april 2023

Met meer kennis, begrip en inzicht kan je verder groeien.

Ontdek de argumenten en gedachten achter de keuzes van vandaag en morgen door samen te werken met retailers tijdens de Retail School voor de DIY-branche. Waar jij antwoord krijgt op het vraagstuk: Hoe zorg ik ervoor dat ik samen met de retailer de business kan laten groeien?

In tweeënhalve dag krijg je maximaal zicht op actuele uitdagingen, doelstellingen en inkoopprocessen van retailers. En wat zij voor jou kunnen betekenen. Omdat je de verschillende formules én hun argumenten waaróm ze actuele keuzes maken beter gaat begrijpen. Directe handvaten voor jouw praktijk. Daarmee kan jij je voordeel doen zodat ook jíj vervolgens beter begrepen wordt! 

Programma 2022Download brochure 2022 Inschrijven

Samen mét retailers

Onderstaande retailers en experts gingen in 2022 graag met de deelnemers aan de slag. Zo leerden ze elkaars ambities en uitdagingen kennen, zodat ze tot nieuwe inzichten komt over hoe je samen met de retailer de business verder kunt laten groeien.

Hans Hortenisus
Algemeen directeur KlusWijs

Angela van Dongen
Formule directeur Decorette & Hubo

Ronald Erftemeijer
Director KARWEI

Frank Heus
Director Consumer Bolton Adhesives

Sonja Bouchier
Marketing & Communicatie manager KlusWijs en Formule Manager KW Wonen

Johan Bert Boonstra
Algemeen directeur Boer Staphorst

Alice Ruitenberg
Categorymanager KARWEI

Michiel Maandag
Monday Brand

Peter Vuijk
Vestigingsmanager HORNBACH Duiven

Bertus Kelderman
Vestigingsmanager Praxis Duiven

Johan Zijlstra
Categorymanager KARWEI

Ruben van Rijswijk
Thuisin Van der Woude

Patrick Langley
RMB Data Services

Manuel Buskop
Dagvoorzitter Retail School DIY & Internationaal retailexpert

Voor wie?

De Retail School is er voor nieuwe collega’s in de branche, maar ook de ervaren vakgenoten: sales managers, (key- en national) accountmanagers, trade marketing managers, category development managers en andere commerciële managers vanuit fabrikanten of leveranciers, die zicht willen krijgen op actuele uitdagingen, keuzes en argumenten van de winkelformules, ontwikkelingen in assortimenten, hoe inkoopprocessen ontwikkelen en welke criteria belangrijker gaan worden. En waarom. Maar ook ‘best practices’ en verfrissende andere inzichten vanuit collega fabrikanten en leveranciers passeren de revue. Ga in gesprek en creëer er een voorsprong mee.

Informeel in gesprek met vakgenoten én retailers

Naast het verkrijgen van actuele insights, zoom je met vakgenoten op interactieve wijze in op de praktijk. Zodat je ook elkaars creativiteit en vindingrijkheid kan gebruiken voor de ontwikkeling van je eigen plannen.

  • Je gaat samen op winkelbezoek (inclusief formuletoelichting)
  • Je kunt op speeddate met inkopers en/of categorymanagers
  • Je kunt informeel klankborden met retailers én andere leveranciers klankborden over actuele ontwikkelingen
  • Je krijgt inzichten in retailmarketing, merkenstrategie, smart data en best-practicces van vakgenoten
  • Je vertaalt de opgedane inzichten samen met teamgenoten in een praktische case.
  • Je ontvangt waardevolle feedback en suggesties van retailers waarmee jij voortaan je slagingskansen bij retailers vergroot.

AANMELDEN

Learn by seeing and doing

Belangrijk onderdeel van het Retail School programma is bewustwording en kennisoverdracht vanuit het motto learning by seeing and doing. Praktische voorbeelden en winkelbezoeken vormen de basis voor nieuwe inzichten en boeiende gesprekken. Dit helpt je bij de doorvertaling naar belangrijke toegevoegde waarde voor je eigen producten en concepten.

Deskundige begeleiding

Dagvoorzitter tijdens de Retail School is Manuel Buskop. Op basis van zijn praktijkervaring bij diverse retailers en branchekennis, is hij gespecialiseerd in het bijeenbrengen van kennis en kennissen. Door zijn retailachtergrond bij o.a. BCC en Intergamma, is hij samen met Focusplaza als geen ander in staat om waardevolle verbindingen te leggen tussen de industrie en retail.

Hoe vaak krijg je nu de kans om écht inside informatie direct van de bron te krijgen?

Meld je daarom vandaag nog aan voor de Focusplaza Retail School 2023 van 12 t/m 14 april 2023. We starten woensdag 12 april vanaf 17.00 uur met een gezamenlijke kick-off onder het genot van een heerlijk diner. Vrijdag 14 april sluiten we om 16.00 uur met een borrel. Pak je kans! Ga het gesprek aan, leer en laat samen je business groeien.

Zeer enerverende en leerzame dagen om samen met een gemotiveerde team aan deelnemers alsmede DIY professionals open te sparren. Een absolute aanrader voor iedereen die in de DIY branche werkzaam is en de business opportuniteiten binnen de retail wil vergroten!
Joost Levigne, SAM-Works

We leren het allemaal als klein kind: ‘als je deelt heb je meer’. Dat geldt zeker voor de Retail School.
Je kunt elkaar versterken, je kunt de branche versterken en daar is dit een uitstekend platform voor.
Hans Hortensius, KlusWijs

Inspirerend boeiende dagprogramma. Er ontstonden goede inhoudelijke gesprekken tussen sprekers en leden. Als Vlaams bedrijf was het in begin wat moeilijk ‘blauwe banaan’, maar dat gevoel was snel verdwenen. Interessante mensen ontmoet, het is nu aan ons om er wat mee te doen.  Onze dagvoorzitter Manuel  was met iedereen begaan en zorgde ook voor een gemoedelijke sfeer. Niet te vergeten de Focusplaza dames die alles tot in de puntjes verzorgt hebben.
Maria Romeo, Levica

Jij wilt hierbij zijn:

  • Omdat je wil weten hoe je een goede samenwerking met retailers bouwt en wat de do’s en don’ts daarin zijn.
  • Omdat je inzicht wilt in hoe de nieuwe samenleving van invloed gaat zijn op de consument.
  • Omdat je wilt weten hoe retailers inspelen op de nieuwe samenleving.
  • Omdat je gemotiveerd bent om de business te laten groeien door mee te denken en samen te werken met retailers.

AANMELDEN

Praktische informatie

Datum en tijd
Woensdag 12 april 2023 vanaf 17.00 uur tot en met vrijdag 14 april 2023 tot ca. 16.00 uur.

Investering
De investering voor de Focusplaza Retail School bedraagt 1.795 euro excl. btw per persoon. Dit is inclusief ontbijt (2x), lunch (2x), diner (2x), storechecks, transfers naar de winkels, begeleiding door diverse retailexperts. Dit is exclusief overnachtingskosten à 116,50 euro per persoon per nacht (inclusief ontbijt) in Villa Ruimzicht. Het aantal deelnemers is beperkt omwille van de onderlinge interactie. Na je aanmelding verzorgen wij het boeken van je hotelovernachtingen voor jou.

Locatie
Villa Ruimzicht 
Ruimzichtlaan 150
7001 KG Doetinchem
(Op slechts 25 autominuten van Arnhem. Je rijdt tegen de files in.)

Covid-19
Wij nemen onze verantwoordelijkheid en houden ons aan de algemene richtlijnen vanuit het RIVM. Wanneer er nog wijzigingen plaatsvinden omtrent de regelgeving, dan stellen we je daarvan ruim voor aanvang op de hoogte.

Al meer dan 20 jaar delen we relevante retailinzichten

Focusplaza begrijpt al meer dan 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. Wij hebben het antwoord en de oplossing voor je. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om zelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.

Meer weten?

Neem gerust contact op met:

Marleen
Projectmanager Marketing en Communicatie