WORKSHOP
RETAIL SCHOOL DIY

In 2,5e dag groeien als DIY professional

Hoe?… In tweeënhalve dag krijg je maximaal zicht op actuele uitdagingen, doelstellingen en inkoopprocessen van retailers. Maar ook wat zij voor jou kunnen betekenen. Tijdens de Retail School DIY ontdek jij de argumenten en gedachten achter de keuzes.

Samen met collega’s uit de branche kom je tot nieuwe inzichten en ontdek je hoe je je business verder kunt laten groeien. Informatie rechtstreeks van de bron die jij direct kan gebruiken in de praktijk. Hoe vaak krijg je nu de kans om écht inside informatie te krijgen?

Pak je kans! Ga het gesprek aan, leer en laat samen je business groeien

Meer info Retailers Programma DIRECT INSCHRIJVEN

Samen mét retailers

Onderstaande retailers en experts gingen aan de slag met de deelnemers van de Retail School DIY in 2023. Om elkaars ambities en uitdagingen te leren kennen en tot nieuwe inzichten te komen over hoe je als brancheprofessional samen met de retailer de business verder kunt laten groeien.

Kluswijs logo Hans Hortenisus
Algemeen directeur KlusWijs

Hubo logo Angela van Dongen
Formule directeur Decorette & Hubo

Praxis logo Corine Duchenne-Reijnierse
Managing director Praxis Doe-Het-Zelf Center B.V.

Jaap Bloot
A.I. diverse retailers o.a.:
Jumbo, Spar, Vomar, etc.

KARWEI logo Johan Zijlstra
Category manager KARWEI

Hima logo Piet de Coninck
General Manager Hima

Boer Staphorst logo Johan Bert Boonstra
Algemeen directeur Boer Staphorst

Monday Brand logo Michiel Maandag
Monday Brand

Cox Holding logo Bart Cox
Eigenaar Cox Holding – Franchisenemer diverse vestigingen van GAMMA en KARWEI

Manuel Buskop
Dagvoorzitter Retail School DIY & Internationaal retailexpert

Informeel in gesprek met vakgenoten én retailers

Naast het verkrijgen van actuele insights, zoom je met vakgenoten op interactieve wijze in op de praktijk. Zodat je ook elkaars creativiteit en vindingrijkheid kan gebruiken voor de ontwikkeling van je eigen plannen.

  • Je gaat samen op winkelbezoek (inclusief formuletoelichting)
  • Je kunt op speeddate met directie, inkopers en categorymanagers
  • Je kunt informeel met retailers én andere leveranciers klankborden over actuele ontwikkelingen
  • Je krijgt inzichten in retailmarketing, merkenstrategie, smart data en best-practices van vakgenoten
  • Je vertaalt de opgedane inzichten samen met teamgenoten in een praktische case
  • Je ontvangt waardevolle feedback en suggesties van retailers waarmee jij voortaan je slagingskansen bij retailers vergroot

SCHRIJF JE IN

Programma Retail School DIY

Woensdag 12 april

  • Gezamenlijke kick-off waar we met Hans Hortensius, algemeen directeur van Kluswijs, in gesprek gaan.

Donderdag 13 april

  • Setting the scene. Retaildeskundige Manuel Buskop start deze dag. Hij neemt ons mee in het programma van de Retail School DIY.
  • Inzichten en actuele ontwikkelingen in de DHZ-branche en de meerwaarde van samenwerken door Piet de Coninck, general manager Hima.
  • De praktische vertaling naar de winkelvloer. Ontwikkelingen in presentatievormen, hardware, communicatie en medewerkers. Welke mogelijkheden gaat jou dit bieden? Winkelbezoeken met VIP-bus aan o.a. Woonwarenhuis Nijhof in Baarn, GAMMA Barneveld, HORNBACH in Nieuwegein en Praxis in Amersfoort.

Vrijdag 14 april 

  • Hoe wordt het inkoopspel gespeeld in food? Ervaren food inkoper Jaap Bloot neemt ons mee in een kijkje buiten de branche. Hij bespreekt de inkoopprocessen en wat DIY daarmee kan vanuit zijn jarenlange ervaring bij onder andere Jumbo, SPAR en Superunie.
  • Best practices in merkpositionering en -activatie. Hoe krijg je jouw merk op het schap? En hoe kun je dit ondersteunen met (smart) data? Door merkendeskundige Michiel Maandag van Monday Brand.
  • Mooi, die opgedane inzichten. Maar hoe vertaal je dat naar de praktijk? Je gaat als team aan de slag met een praktijkvoorbeeld.
  • Optionele speeddates met diverse inkopers, categorymanagers en directieleden van verschillende retailers: o.a. Johan Zijlstra (categorymanager KARWEI), Johan Bert Boonstra (algemeen directeur Boer Staphorst), Bart Cox (franchisenemer diverse vestigingen GAMMA en KARWEI) en Corine Duchenne-Reijnierse, managing director Praxis.
  • Presentaties van de praktijkcases. Wat kan je leren van andere deelnemers? Hoe zouden zij e.e.a. aanpakken?
  • Feedback vanuit retail. Deskundig retailpanel met Hans Hortensius (algemeen directeur KlusWijs), Angela van Dongen (formule directeur Hubo en Decorette), Bart Cox (franchisenemer diverse vestigingen GAMMA en KARWEI) en Johan Bert Boonstra (algemeen directeur Boer Staphorst). Zij helpen je aan suggesties waarmee jij voortaan je slagingskans vergroot.
  • Wrap-up en eindborrel.

Impressie Retail School DIY

Hoe vaak krijg je nu de kans om écht inside informatie direct van de bron te krijgen?

Meld je daarom vandaag nog aan voor de Retail School DIY 2023 van 12 t/m 14 april 2023. We starten woensdag 12 april vanaf 17.00 uur met een gezamenlijke kick-off onder het genot van een heerlijk diner. Vrijdag 14 april sluiten we af om 16.00 uur met een borrel. Pak je kans! Ga het gesprek aan, leer en laat samen je business groeien.

Investering
De investering voor de Retail School DIY bedraagt 1.895 euro excl. btw per persoon*. Inclusief 2x lunch, 2x diner, storechecks, transfers naar de winkels en begeleiding door diverse retailexperts. Dit is exclusief overnachtingskosten à 137,50 euro per persoon per nacht (inclusief ontbijt) in Kasteel Kerckebosch. Na je aanmelding verzorgen wij het boeken van je hotelovernachtingen voor jou.
*Focusplaza en HIMA leden krijgen 10% korting. De korting geldt niet voor de overnachtingskosten.

Het aantal deelnemers is beperkt om de onderlinge interactie te vergroten

Locatie
Kasteel Kerckebosch
Arnhemse Bovenweg 31
3708 AA Zeist
Klik hier voor de route

INSCHRIJVEN

Meer weten?

Neem gerust contact op met:

Ilse
Projectmanager Focusgroepen