26 sep 2023
min. leestijd

Phygital: creëren van betekenisvolle menselijke verbindingen

Twee weken geleden, op donderdag 14 september, kwam Trema Foodnetwerk bij elkaar, het enthousiaste netwerk van marketeers in foodservice. De dag stond in het teken van ‘Phygital’, de samensmelting van de fysieke en digitale wereld.

Maarten Reijgersberg verraste ons met inzichten over virtuele merkambassadeurs en influencers. En hoe mensen banden vormen met virtuele digitale persoonlijkheden. Een gamechanger voor merkstrategieën.

Postillion Hotels zet kunstmatige intelligentie in met het doel om hun mensen veel efficiënter in te kunnen zetten. Algemeen directeur Erik-Jan Ginjaar vertelde hoe zij dat doen en deelde welke resultaten zij daarmee hebben behaald. Na de lunch verkende de groep Landal GreenParks Rabbit Hill, waar Rogier Claessens ons meenam in hoe zij dit aanvliegen, waarbij we onder andere de robotbediening in actie zagen.

De dag werd afgesloten met een actieve workshop van AI-expert Ferry Hoes. Samen met hem gingen we aan de slag met ChatGPT, zo ontdekten we onder andere hoe je ChatGPT kan inzetten voor productinnovatie.

Een inspirerende dag vol waardevolle learnings en eye-openers. Het effectieve gebruik van digitale innovaties en AI stelt ons in staat om meer tijd en energie te besteden aan waar het in de wereld van foodservice en gastvrijheid echt om draait: het creëren van betekenisvolle menselijke verbindingen!

 

Meer berichten