9 april 2024

Trema Foodnetwerk

REgrowth

Rethink, re-use en refuse is aan de orde van de dag. En sustainability is bij iedereen top of mind. Dit vereist een ingrijpende heroverweging. Met als doel om te verbeteren, maar vooral ook om te vernieuwen. Als we niets doen, zal het uiteindelijk een tol eisen van ons leven en onze levensstijl. Maar als we nieuwe manieren kunnen vinden waarbij zowel de mensheid als de planeet profiteren van betere alternatieven, dan zijn we allemaal winnaars.

We gaan van een lineair proces naar een regeneratief proces waarbij het voor merken en bedrijven steeds belangrijker is om in te spelen op ethiek en moraliteit. Dit roept vragen op, bijvoorbeeld over de financiƫle waarde versus de psychologische waarde van een product. Welke rol gaat true pricing spelen? Hoe zorg je ervoor dat je niet alleen relevant en commercieel winstgevend blijft maar tegelijkertijd ook een positieve impact maakt?

Deze bijeenkomst gaat over REgrowth. Eerst schetsen we het theoretische kader en vervolgens gaan we kijken hoe diverse food- en foodserviceconcepten en organisatie hier naar kijken.

Dinsdag 9 april | 09:00 – 16:00 uur


Meer weten over Trema Foodnetwerk? -> Klik hier