6 april 2022

FoodFocus Profs

Voor echte foodprofessionals
Account-, category- , sales- en andere managers van retailers en fabrikanten uit de foodsector gaan samen de dialoog aan binnen de FoodFocus Profs groep. Wie zegt er nu nee tegen de unieke kans om met elkaar inspiratie op te doen bij uiteenlopende formules en om met collega’s kennis te delen over de snel veranderende marktontwikkelingen?

Klankborden op de winkelvloer met collega’s, daar staat de FoodFocus Profs voor. Als manager, maar ook als ondernemer is het belangrijk om met regelmaat nieuwe impulsen te krijgen waarmee je scherp en alert kunt reageren op de constant veranderende markt. Ervaringen delen in een unieke setting die aanzet tot vernieuwend denken en handelen: niet alleen op winkelniveau maar ook op gebied van assortimentsbepalingen. Aan welke producten hebben de retailer en consument behoefte? En hoe kunnen fabrikanten (nog) beter inspelen op die wensen? FoodFocus Profs gaat op zoek naar de antwoorden. Onder leiding van een deskundige uit de branche gaan we op bezoek bij retailformules en analyseren we winkelconcepten, assortimenten en nieuwe ontwikkelingen. De inzichten die we opdoen kunnen we direct toepassen in onze eigen business.

Vier keer per jaar gaat FoodFocus Profs op pad. Drie keer via een binnenlandse bijeenkomst, één keer per jaar naar het buitenland waarbij we inzoomen op formules buiten onze landsgrenzen. Denk hierbij aan bestemmingen als Manchester, Stockholm, Parijs, Madrid, Rome en Genève. We ontdekken samen de trends en zien wat er op de buitenlandse winkelvloer speelt én wat ons nog te wachten staat. Daarnaast kun je deelnemen aan de jaarlijkse INTERVISIE, waarbij alle leden van Focusplaza elkaar ontmoeten op een waardevolle netwerkdag.

FoodFocus Profs-leden hebben toegang tot het besloten dashboard van de website, waar zij de beschikking hebben over actuele informatie over de reisprogramma’s, fotoreportages, medeleden, brancheinformatie en nog veel meer.