26 januari 2022

Masters in Future Food

Foodmanagers houden elkaar scherp
Vers is bezig met een flinke opmars in de supermarkt en ook aanverwante productcategorieën blijven innoveren om de gunst van de klant. Grenzen tussen retail en horeca vervagen en het begrip specialist krijgt een nieuwe dimensie. FoodFocus Fresh II & Masters in Future Food-leden houden elkaar scherp, zodat de snel veranderende (consumenten)markt geen bedreiging vormt, maar juist nieuw kansen biedt.

FoodFocus Fresh II & Masters in Future Food bestaat uit een uitgebalanceerde selectie retail-, fabrikanten- en out-of-home managers die gezamenlijk op zoek gaan naar veranderingen in de dagelijkse winkel- en foodservicepraktijk. Tijdens de bijeenkomsten tonen we je de uitersten tussen run (emotieloos logistiek winkelen) en fun (volledig emotiegestuurd winkelen), waarbij steeds weer de meest actuele trends en formules aan bod komen. Je maakt kennis met verrassende assortimentsfilosofieën en formuleuitgangspunten.

FoodFocus Fresh II & Masters in Future Food-leden ontmoeten elkaar vier keer per jaar om gezamenlijk nieuwe formules, concepten en initiatieven op het gebied van retail en industrie te bekijken. Naast twee binnenlandse bijeenkomsten, staat één bijeenkomst in het teken van een ledenbezoek aan elkaars bedrijf. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen rondom de categorie van het betreffende bedrijf en welke strategische keuzes worden er gemaakt? Eén keer per jaar staat een meerdaagse buitenlandse studiereis op het programma, waarin we inzoomen op formules buiten onze landsgrenzen. Denk hierbij aan bestemmingen als Dublin, Istanbul, Milaan, Stockholm, Madrid en Berlijn. We ontdekken samen de trends en zien wat er op de buitenlandse winkelvloer speelt én wat ons nog te wachten staat. Daarnaast kun je deelnemen aan de jaarlijkse INTERVISIE, waarbij alle leden van Focusplaza elkaar ontmoeten op een waardevolle netwerkdag.

FoodFocus Fresh II & Masters in Future Food-leden hebben toegang tot het besloten dashboard van de website, waar zij de beschikking hebben over actuele informatie over de reisprogramma’s, fotoreportages, medeleden, brancheinformatie en nog veel meer.

FoodFocus Fresh II & Masters in Future Food is er voor beslissers en beïnvloeders binnen de food- en foodservice sector. Ben je formulemanager, product manager, marketeer, category manager of commercieel verantwoordelijk voor de implementatie van nieuwe trends? Dan is Masters in Future Food een onmisbare inspiratiebron om succesvol en onderscheidend in te spelen op deze nieuwe en veelbelovende categorie.