FoodFocus Fresh
Een verse kijk op fresh
Vers blijft terrein winnen in de supermarkt. De ontwikkelingen in deze productcategorie volgen elkaar in hoog tempo op. De introductie van nieuwe versconcepten en nieuwe merken zorgt ervoor dat managers uit de vers-sector meer dan ooit op scherp moeten staan. Bij de FoodFocus Fresh netwerkgroep doen leden precies dát: elkaar scherp houden, zodat de hooggespannen verwachtingen rondom vers waargemaakt kunnen worden.
Ruim veertig versmanagers van fabrikanten en retailers vertegenwoordigen deze unieke groep. Gezamenlijk nemen we kennis van de veranderingen in de dagelijkse winkelpraktijk. Tijdens de bijeenkomsten tonen we je de uitersten tussen run (emotieloos logistiek winkelen) en fun (volledig emotiegestuurd winkelen), waarbij steeds weer de meest actuele trends en formules aan bod komen. Je maakt kennis met verrassende assortimentsfilosofieën en formuleuitgangspunten.
FoodFocus Fresh gaat drie keer per jaar op pad. Twee keer via een binnenlandse bijeenkomst, één keer per jaar naar het buitenland waarbij we inzoomen op formules buiten onze landsgrenzen. Denk hierbij aan bestemmingen als Berlijn, Rome, St. Petersburg, Madrid, Stockholm en Dublin. We ontdekken samen de trends en zien wat er op de buitenlandse winkelvloer speelt én wat ons nog te wachten staat. Daarnaast kun je deelnemen aan de jaarlijkse INTERVISIE, waarbij alle leden van Focusplaza elkaar ontmoeten op een waardevolle netwerkdag.
FoodFocus Fresh-leden hebben toegang tot het besloten dashboard van de website, waar zij de beschikking hebben over actuele informatie over de reisprogramma’s, fotoreportages, medeleden, brancheinformatie en nog veel meer.