Retail College Tour: The future of Shopping”

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van new retail? Hoe zien nieuwe verdienmodellen eruit en wat is de impact van robotisering, flitsbezorgers, dark kitchens en andere (online) dienstverleners op het klassieke retailmodel? Wil jij weten weten wat de nabije toekomst van retail ons brengt? Van dinsdagavond 12 oktober tot donderdag 14 oktober organiseren wij samen met het toonaangevende Belgische expertbureau RetailDetail de Retail College Tour, een uniek en interactief praktijkprogramma voor retailers en toeleveranciers. 

Een combinatie van verhelderende colleges van experts in een “real life” retail-omgeving en inspirerende winkelbezoeken in het hartje van Antwerpen vormen het programma dat zich volledig richt op de toekomst van retail. Door krachten en inzichten van onze relaties  te bundelen willen we leiders, beleidsmakers en bestuurders  bewust maken van de uitdagingen en mogelijkheden die het veranderende speelveld met zich meebrengt. De ideale basis voor nieuwe inzichten en boeiende gesprekken. Want, niets is zo praktisch als de juiste theorie in een inspirerende omgeving; learning by seeing and doing 

 De Retail College Tour: “The Future of Shopping” is gericht op directie/CEO/MT-lid food en non-food of sales/marketingfunctionarissen, andere retail-professionals die zich met de toekomst van retail bezig houden en is uitsluitend toegankelijk voor relaties met een persoonlijke uitnodiging.

Retail College Tour: “The Future of Shopping”

Dinsdagavond 12 oktober vanaf 18.00 uur tot donderdag 14 oktober 16.00 uur 

  • Colleges, keynotes en workshops door de beste experts per vakgebied 
  • Interactieve praktijkcase over de customer journey van morgen in Retailhub, het grootste kennis- en inspiratiecentrum van de Benelux 
  • Retailsafari’s in het hartje van Antwerpen om live te ervaren hoe de besproken trends en innovaties  in de praktijk worden toegepast door zowel grote internationale ketens als start-ups
  • De Retail College Tour wordt in kleine samenstelling (maximaal 15 inschrijvingen) georganiseerd, waardoor er meer individuele aandacht is per deelnemer.

Direct aanmelden

Programma

Dinsdagavond 12 oktober


We starten de Retail College Tour om 18:00 uur met een Meet & Greet in de met aansluitend een diner-lecture “What is going on in Belgian (food)retail en “The future of shopping” door de Captain of Retail Jorg Snoeck. 

Woensdag 13 oktober


De eerste volledige dag beginnen we met een ochtendcollege over de customer journey. Naast verhelderende facts and figures over veranderingen in het consumentengedrag, maken we onder begeleiding van een innovatiecoach een exclusieve Knowledge Tour door het gloednieuwe belevingscentrum Retailhub waar de nieuwste retail-trends en technologische toepassingen zijn samengebracht. Denk aan: AR/VR, Multi-sensorische ervaringen, RFID & beacons, 3D bodyscanners, slimme koelkasten en spiegels, gelaatsherkenning, en vele andere nieuwe innovaties.  

Na de netwerklunch verruimen we onze blik door het bezoeken van diverse retail-concepten op de Meirde grootste winkelboulevard van België. Antwerpen is een levend retail-laboratorium waar tal van nieuwe trends en innovaties tot leven komen bij zowel grote internationale ketens als ambitieuze en gedreven start-ups.  

We sluiten de dag af met een Wrap-up Walking Diner waarbij we met verschillende vakexperts de belangrijkste bevindingen van de dag samenvatten.  

Donderdag 14 oktober


Als eerste op deze derde dag van de Retail College Tour staat er een mastercollege met keynotes van onder andere Deloitte over veranderingen in de supply chain op het programma. Alle grote trends en uitdagingen die impact zullen hebben op de supply chain van morgen worden geïntroduceerd en in-depth besproken.  

Dit mastercollege geeft samen met de belangrijkste bevindingen uit het rapport “The future of shopping”  waardevolle inzichten in co-creatievormen en het future proof maken van de retaildistributiekolom.  

In de middag staat opnieuw een interactieve retailsafari in het winkelgebied op de planning omdat de inspiratie letterlijk op straat te vinden is. De mix vanconcepten in mode, voeding, horeca en wonen geven waardevolle brandstof voor het vernieuwen van eigen plannen en eigen business. 

De Retail College Tour wordt  in de middag afgesloten met een wrap-up van learnings uit het programma die relevant zijn en het verschil kunnen maken bij het nemen van cruciale beslissingen binnen een bedrijf en de basis kunnen vormen voor nieuwe samenwerkingsmodellen. 

Sneak preview Retailhub

In onderstaande sneak preview vertelt Jorg wat je kunt verwachten in de lectures en presentations.

Aanmelden voor de College Tour

Datum en tijd
Dinsdagavond 12 oktober vanaf 18.00 uur tot en met donderdag 14 oktober tot ca. 16.00 uur.

Investering
De investering voor de Retail College Tour: “The Future of Shopping” bedraagt 2.995 euro (excl. BTW). Dit is inclusief lunch (2x), diner (2x), storechecks, transfers naar de winkels, begeleiding door diverse retailexperts. Het aantal deelnemers is beperkt omwille van de onderlinge interactie. Na je aanmelding verzorgen wij het boeken van je hotelovernachtingen voor jou, de kosten voor de overnachting factureren we door.

Covid-19
De Retail College Tour wordt georganiseerd volgens de op dat moment geldende Covid-19 richtlijnen.

Direct aanmelden

Al meer dan 20 jaar delen we relevante retailinzichten

Focusplaza begrijpt al meer dan 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. Wij hebben het antwoord en de oplossing voor je. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om zelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.

Meer weten?

Marjo weet alles over de Retail College Tour! Neem gerust contact op:

Marjo
Operationeel directeur