meerFocus: Future Food, vegan, vega en plantbased

Consumenten op zoek naar gezond en milieuvriendelijk

Sinds 2020 manifesteert de generatie Z zich als consument steeds nadrukkelijker. Een compleet andere consumentengroep die erg gevoelig is voor producten en diensten die invloed hebben op gezondheid en milieu. Maar niet alleen deze generatie is daar gevoelig voor. De voorkeur voor gezond en milieuvriendelijk spelen bij steeds meer consumentgroepen.

Er is nog weinig bekend over de impact van deze trend op het assortiment van supermarkten en de positionering van foodconcepten en foodservice. Hierdoor blijven belangrijke kansen onbenut of komen nieuwe initiatieven slechts moeizaam van de grond.

Wat betekenen deze ontwikkelingen en het nieuwe consumentengedrag voor de foodservice en foodretail?

Direct aanmelden!

Vegan, vega en plantbased producten zijn niet meer weg te denken uit het schap. Sterker nog, deze producten krijgen steeds meer schapruimte. Maar meer ruimte wil niet zeggen dat alle nieuwe plant-based producten ook slagen.

Grote multinationals en kleine start-ups maken producten die inspelen op de veranderende behoefte van de consument. Daarbij kunnen de multinationals impact maken door hun kracht in de markt. De kleinere bedrijven zorgen voor diversiteit en zijn vaak onderscheidend.

Wat gaat deze Future Food trend doen met het assortiment van supermarkten? Wie gaat deze markt open breken? En gaat het pas echt los als de “grote jongens” er zich mee gaan bemoeien?

Binnen de foodservice is deze trend als eerste omarmd en de retail is in de achtervolging. Daarom deelt Floor Buitelaar tijdens deze MeerFocus over Future Food inzichten waarbij bewustwording rondom vegan, vega en plant-based food centraal staan.

Spreker

Floor Buitelaar, Floreer Consultancy
Floor is opgegroeid in een ondernemersfamilie die al meer dan 100 jaar actief is in de retail. Afgestudeerd in Strategic Management (MSc) en sindsdien heeft ze meerdere rollen in trade marketing en category management rollen vervuld binnen non-food en food retail.

Sinds haar twaalfde eet ze geen vlees meer en de afgelopen jaren heeft Floor zich middels diverse projecten in de vega, vegan en plantaardige markt als commercieel expert bewezen.

Yes, hier wil ik ook bij zijn!

Ja, ik claim nu mijn plek

Aanmelden

In verband met de beoogde interactie wordt deze workshop in kleine samenstelling georganiseerd. Hierdoor is er meer individuele aandacht per deelnemer. Er is dus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Deelname: 1 Focuscredit of losse deelname à 495 euro* (excl. btw) p.p. incl. ontbijt
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%.

DIRECT AANMELDEN!

Praktische informatie

Datum: 8 september 2022
Tijd: 08.00 – 11.00 uur
Vorm: Interactief programma incl. ontbijt
Locatie: N.n.b.
Deelname:
1 Focuscredit of losse deelname à 495 euro* (excl. btw) p.p.
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%.

Agenda meerFocus 2022:

15 maart | meerFocus Trendsessie – bekijk terugblik
14 april | meerFocus Grondstoffentekort & circulariteit
9 juni | meerFocus Flits- en thuisbezorging
5 juli | meerFocus Metaverse
8 september | meerFocus Future Food: vegan, vega en plantbased
11 oktober | meerFocus Inspelen op generaties
8 november | meerFocus Toepasbare digitalisering

Investering per meerFocus sessie: 1 Focuscredit of 495 euro per persoon.

Direct aanmelden

Vragen?

Marleen heeft een antwoord op al je vragen over meerFocus!

Marleen
Projectmanager Marketing en Communicatie