meerFocus: Flits- en thuisbezorging

De gamechangers binnen de retail.

Flitsbezorgers claimen dat ze boodschappen binnen 10 minuten bij de klant op de stoep kunnen leveren. Dit is mogelijk omdat ze leveren vanuit hun eigen “dark stores” en niet vanuit bestaande winkels. De altijd maar drukker wordende consument, en ook de minder mobiele, ziet steeds meer het nut van snelle thuislevering en maakt er ook steeds meer gebruik van. Maakt dit ze tot concurrenten van de traditionele retail en supermarkten? Wat is de invloed van de flits- en thuisbezorging op de retail? En moet je er als retailer of producent zelfs in mee? Vragen waar geen eenduidig antwoord op te vinden is, maar inmiddels kunnen we vaststellen dat dit bezorgmodel van fenomeen doorgegroeid is naar gamechanger. Tijdens deze meerFocus op 9 juni gaan we in op diverse vragen rondom flits- en thuisbezorging.

Direct aanmelden!

Moet de traditionele retail mee in dit nieuwe spel? Is het een oplossing dat de winkels thuislevering in eigen handen nemen? Of moeten ze juist samenwerken met flitsbezorgers? en is crowdshipping een reële optie?

Deze en andere vragen staan centraal tijdens deze meerFocus op 9 juni aanstaande. Ed Sander, China new retail expert, deelt zijn visie op de On Demand Delivery in China en licht een aantal businessmodellen toe.

Lieke van der Loo is Senior Brand Strategy Consultant bij Kantar en zij toont o.a. inzichten uit hun onderzoek naar de flitsbezorgingsmarkt. Ze focust daarbij op bekendheid en gebruik van flitsbezorging services onder consumenten, ontwikkelingen in de marktomvang en marktaandelen, bestelgedrag, koop barrières en de impact op fysieke en online supermarkten en maaltijd bezorg services. Daarnaast gaan we tijdens deze workshop gezamenlijk in op welke impact van flitsbezorging we zelf ervaren en hoe welke kansen en uitdagingen dit ons kan brengen.

Spreker

Lieke van der Loo, Senior Brand Strategy Consultant
Lieke van der Loo is Senior Brand Strategy Consultant bij Kantar en zij toont o.a. inzichten uit hun onderzoek naar de flitsbezorgingsmarkt. Ze focust daarbij op bekendheid en gebruik van flitsbezorging services onder consumenten, ontwikkelingen in de marktomvang en marktaandelen, bestelgedrag, koop barrières en de impact op fysieke en online supermarkten en maaltijd bezorg services. Daarnaast gaan we tijdens deze workshop gezamenlijk in op welke impact van flitsbezorging we zelf ervaren en hoe welke kansen en uitdagingen dit ons kan brengen.

Ed Sander, China new retail expert
In de afgelopen 10 jaar heeft Ed diepgaande kennis opgebouwd over de cultuur en digitale innovatie in China. Een expert in China’s digital tech, onbemande winkels en thuisbezorgen. Tijdens deze meerFocus over flits- en thuisbezorging kijken we samen naar de businessmodellen achter deze nieuwe ontwikkeling en wat deze gamechangers betekenen voor de Nederlandse markt.

Fons Blomhert, dagvoorzitter
Vanuit zijn rol als dagvoorzitter en presentator gaat Fons regelmatig op pad in binnen- en buitenland om samen met Focusplaza-leden te onderzoeken wat er speelt in food, retail en DIY. Daarnaast neemt hij, als host van o.a. de ‘Zicht op Retail’ en de ‘Future Food’ podcastkanalen een exclusieve kijk in de keuken bij de meest uiteenlopende en innovatieve spelers en disruptors in de markt. Zo vormt hij een breed en onafhankelijk perspectief en hij neemt je graag mee in deze snel veranderende wereld.

Yes, hier wil ik ook bij zijn!

Ja, ik claim nu mijn plek

Aanmelden

In verband met de beoogde interactie wordt deze workshop in kleine samenstelling georganiseerd. Hierdoor is er meer individuele aandacht per deelnemer. Er is dus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Deelname: 1 Focuscredit of losse deelname à 495 euro* (excl. btw) p.p. incl. ontbijt
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%.

DIRECT AANMELDEN!

Praktische informatie

Datum: 9 juni 2022
Tijd: 08.00 – 11.00 uur
Vorm: Interactief programma incl. ontbijt
Locatie: Kantar, Amsteldijk 166, 1079 LH Amsterdam
Parkeren kan op reservering vooraf
Deelname:
1 Focuscredit of losse deelname à 495 euro* (excl. btw) p.p.
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%.

Agenda meerFocus 2022:

15 maart | meerFocus Trendsessie – bekijk terugblik
14 april | meerFocus Grondstoffentekort & circulariteit
9 juni | meerFocus Flits- en thuisbezorging
5 juli | meerFocus Metaverse
8 september | meerFocus Future Food: vegan, vega en plantbased
11 oktober | meerFocus Inspelen op generaties
8 november | meerFocus Toepasbare digitalisering

Investering per meerFocus sessie: 1 Focuscredit of 495 euro per persoon.

Direct aanmelden

Vragen?

Marleen heeft een antwoord op al je vragen over meerFocus!

Marleen
Projectmanager Marketing en Communicatie