How to deal with…

Spar Colruyt Group België Spacemanagement | 27 oktober 2021

Contacten leggen met retail en business genereren voor de toekomst. Die wens is er voor veel fabrikanten wel, maar hoe pak je dat nu aan? ‘How to deal with… Spar Colruyt Group’ biedt de oplossing. Het dicht de kloof tussen inkoop en industrie met als doel kennis en ervaring uit te wisselen en de juiste contacten te leggen tussen fabrikanten/leveranciers en retailers. Om daarmee ook je eigen business een impuls te geven. Deze dag staat volledig in het teken van kennisoverdracht vanuit een combinatie van theoretische kaders, praktische voorbeelden en interactiviteit. Dat is de beste manier om snel tot relevant inzicht te komen. Groeien door te delen!

Samen met Spar Colruyt Group

Op 27 oktober geeft het management van Spar Colruyt Group zicht op relevante ontwikkelingen voor hun formule Spar. Je kan gedurende dag alles vragen aan: Rita Naessens (Directeur Aankoop), Arlette Ghijsels (Directeur Marketing), Guido Soret (Directeur Sales), Luc Lauwers (Afdelingshoofd Aankoop), Dieter Coppens (Stafmedewerker Projecten), Joery Debruyn (Afdelingshoofd Sales) en Kim Macharis (Diensthoofd Product Group Management). Daarnaast zijn er ook een aantal zelfstandig supermarktondernemers aanwezig.

Inside informatie direct van de bron

In deze sessie staat het thema Spacemanagement centraal. De presentatie van producten in een winkelomgeving berust – als het goed is – niet op toeval. Binnen de beschikbare en relatief gezien schaarse verkoopruimte moet een retailer veel beslissingen nemen m.b.t. de productkeuze, het voorraadniveau, de presentatie van de producten en de plek ervan in de winkel.

Hoe neemt Spar Colruyt Group deze keuzes? Wat is de rol van de zelfstandig ondernemers? Hoe zit het met de vertaling naar de winkelvloer? En hoe kun jij als fabrikant hier een rol in spelen door samenwerking?

Het management van Spar Colruyt Group geeft 27 oktober inzicht in de filosofie en strategie met waardevolle informatie over de positionering van de formule. In een informele, kleinschalige setting, met volop ruimte voor interactie en persoonlijke vragen, krijg jij deze informatie en meer direct van de bron. Meld je daarom vandaag nog aan en pak die kans! Ga het gesprek aan en laat samen je business groeien.

Samenwerking bevorderen en je rendement verder ontwikkelen

Samen met vakgenoten én zelfstandig ondernemers ga je aan de slag, waardoor je op interactieve wijze alles leert over de structuur en werkwijze van de formule. Je legt interessante contacten en er is volop ruimte voor interactie en persoonlijke vragen. Zo kun je als fabrikant de samenwerking met Spar Colruyt Group bevorderen en daardoor jouw rendement verder ontwikkelen. Je hoort van het management van Spar Colruyt Group o.a. hun rol in de markt en je krijgt inzicht in hun filosofie en strategie. Bovendien leer je wat er van jou als fabrikant of leverancier wordt verwacht om partner-in-business te worden, te blijven en om samen te groeien.

Informeel in gesprek met vakgenoten én retailers

Naast het verkrijgen van actuele insights, zoom je met vakgenoten op interactieve wijze in op de praktijk. Zodat je ook elkaars creativiteit en vindingrijkheid kan gebruiken voor de ontwikkeling van je eigen plannen. Dit is een uitgelezen kans voor huidige én potentiële leveranciers en fabrikanten om:

  • Kennis te maken met de rol van Spar Colruyt Group binnen de Belgische markt
  • De kloof te dichten tussen inkoop en industrie en jouw categoriemogelijkheden te horen
  • Operationele details en ervaringen uit te wisselen met vakgenoten
  • Aan de hand van interactieve opdrachten een beeld te krijgen van de structuur en werkwijze
  • Door kennisoverdracht een succesvolle en duurzame samenwerking te creëren

Spar Colruyt Group deelt de strategie voor groei en geefteen actuele update van haar ontwikkelingen.

Oud-deelnemers over de Focusplaza-workshops:

“De retailer vertelde in alle openheid welke ambities zij hebben voor de toekomst en welke rol ik als fabrikant daar in kan spelen. En hoe we samen het rendement van mijn productgroep kunnen vergroten.”

“Ik heb een hoop ins en outs gehoord en het is fijn en leerzaam om eens met anderen te sparren dan met mijn eigen collega’s.”

“Waardevolle informatie wordt gedeeld, die je anders niet zou krijgen en je ontmoet mensen die je anders niet zou ontmoeten.”

Voor wie?

“How to deal with…” is een initiatief voor fabrikanten/leverancier in food én non-food die nieuwsgierig zijn naar de toekomst van Spar Colruyt Group en die behoefte hebben aan heldere informatie de onmisbaar is bij het invullen van een succesvolle introductie en die op de hoogte willen blijven van (internationale) kansen, zoals:

  • directieleden
  • productmanagers
  • exportmanagers
  • (trade)marketeers
  • account-/salesmanagers
  • en iedereen die het waardevol vindt om zich te verdiepen in de wereld van internationale retail

Al 20 jaar delen we relevante retailinzichten

Focusplaza begrijpt al 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. Wij hebben het antwoord en de oplossing voor je. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om zelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.