English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  FormuleFocus Jan Linders

FormuleFocus Jan Linders: de weg naar meer rendement

Hoe kun jij als leverancier jouw strategie aan laten sluiten op die van Jan Linders? Je herkent dit vast wel: kennis van een retailer én zicht op actuele keuzes zijn cruciaal voor renderende business. Dus als je begrijpt waar Jan Linders heen wil bewegen (en waarom) kan jij daar op anticiperen en je business laten groeien. Daarom kun je op datum tijdens de Formule Focus informeel in gesprek met Chantal de Rijk (Directeur Commercie en Marketing), 

Op datum ga je actief aan de slag met:

Chantal-de-Rijk
Chantal de Rijk
Directeur Commercie & Marketing

Je krijgt zicht op relevante ontwikkelingen én de do’s en don’ts in het zakendoen met Jan Linders. Je hoort hoe je als fabrikant/leverancier zo optimaal mogelijk deel uit kunt maken van de groei van Jan Linders. Zodat je jouw aanbod daar beter op af kunt stemmen. Samen met vakgenoten ga je op praktijkbezoek naar Jan Linders in ... en je leert op interactieve manier alles over de structuur en werkwijze van de formule. Je krijgt informatie direct van de bron en legt de juiste contacten. Met volop ruimte voor interactie en persoonlijke vragen.

Zo kun jij als fabrikant de samenwerking en jouw rendementsontwikkeling met Jan Linders bevorderen. Je hoort van het management o.a. hun rol in de markt en je krijgt inzicht in hun filosofie en strategie. Bovendien leer je wat er van jou als fabrikant/leverancier wordt verwacht om partner-in-business te worden, te blijven en om samen te groeien.

In een informele kleinschalige setting, met volop ruimte voor interactie en persoonlijke vragen, krijg jij informatie direct van de bron. --> Direct aanmelden!

Bierschap Jan Linders   Sparren op de winkelvloer   Broodafdeling Jan Linders   In teamverband aan de slag

Tijdens de FormuleFocus gaan theorie en praktijk naadloos in elkaar over. Aansluitend op de klassieke leveranciersdagen hoor je niet alleen nog eens gedetailleerd waar de formule voor staat, maar krijg je bovendien de gelegenheid om samen met het management van de formule een praktijkbezoek te brengen aan een winkel, waarbij je kan discussieren over het belang en de meerwaarde van jouw categorie voor de formule. Deze dag staat dan ook volledig in het teken van wederzijds belang. Je werkt in teamverband een case uit en hoort van collega’s hoe zij invulling geven aan de samenwerking met retail op het gebied van trademarketing, shoppermarketing en categorymanagement.

Jan Linders is een zelfstandige supermarktketen met 59 –binnenkort 62- supermarkten in het zuidoosten van Nederland. Met zo’n 5.000 medewerkers werd in 2018 een consumentenomzet van bijna 431 miljoen euro behaald. Jan Linders is gericht op het zuiden en staat voor het beste vers-aanbod, klantvriendelijkheid, sterke aanbiedingen en regionale verankering. GfK heeft de supermarktketen al zeven jaar benoemd als de beste supermarkt in álle vers. Onlangs mocht Jan Linders voor de 14e keer de prijs in ontvangst nemen voor de beste bakkerij van alle Nederlandse supermarkten. Ook wordt de supermarkt al jaren op rij uitgeroepen tot de supermarkt met de beste bier- en speciaalbierafdeling.

Eind 2015 heeft Jan Linders de nieuwe formule-uitgangspunten gelanceerd. Ongeveer de helft het van huidige winkelbestand is reeds verbouwd naar de nieuwe formule. Een grote focus op vers en de juiste balans tussen kwaliteit, service én voordeel spelen in de nieuwe formule een hoofdrol. Deze mix is erg succesvol, zo blijkt ook uit de groei van de versgroepen, waarmee Jan Linders twee keer harder groeit dan de markt. Dit is met name het geval bij groente & fruit, waarmee een groei van zo’n 9% werd gerealiseerd.’ Ook in 2019 gaat een tiental supermarkten verspreid in het marktgebied geheel vernieuwd worden. Welke plannen heeft de formule nog meer voor de komende jaren? En hoe kun je daar als fabrikant/leverancier succesvol aan bij dragen, zodat het je zelf ook meer oplevert? 

FormuleFocus is niet alleen retailmarketing beter leren kennen, want vanwege de veranderende marktomstandigheden voegen we een extra dimensie toe. Met behulp van interactieve apps werken we in teamverband aan een case waarbij je buiten de kaders van je eigen categorie kijkt. We beoordelen hoe Jan Linders zich op basis van de formuleuitgangspunten nog meer kan onderscheiden en het rendement kan verhogen. Daardoor heb jij scherp in het vizier hoe de processen bij deze retailer werken en kun je je eigen strategie daar beter op afstemmen. Aan het einde van de dag pitchen we onze ideeën en het team dat volgens Jan Linders de meest verfrissende inzichten geeft, rol als winnaar uit de bus.

In gesprek met Chantal de Rijk   Keuken van Jan Linders   Actief aan de slag in de bus   Jan Linders supermarkt

Voor wie?

De FormuleFocus is een initiatief voor fabrikanten/leverancier in food én non-food die nieuwsgierig zijn naar de visie van Jan Linders, die behoefte hebben aan verhelderende informatie de onontbeerlijk is bij het invullen van een succesvolle introductie en die op de hoogte willen blijven van kansen binnen Jan Linders, zoals:

  • directieleden
  • productmanagers
  • (trade)marketeers
  • account-/salesmanagers
  • en iedereen die het waardevol vindt om zich te verdiepen in de wereld van Jan Linders. 

Aanmelden
De FormuleFocus vindt plaats op een nog nader te noemen locatie; hierover krijg je bij je bevestiging bericht. De ontvangst is vanaf 9 uur. De dag wordt rond 16.30 uur afgesloten met een informele borrel. De investering bedraagt 595 euro excl. btw per persoon. Dit is inclusief lunch, drankjes, afsluitende borrel, gebruik interactieve systeem en transfer naar de te bezoeken vestiging. In verband met de winkelbezoeken en de beoogde interactie is er voor de FormuleFocus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (maximaal twee personen per bedrijf). De inschrijving vindt plaats op volgorde van binnenkomst*.
* Focusplaza-leden hebben voorrang bij aanmelden.

Meld je hier aan voor deze Formule Focus


Meer informatie? Neem dan even contact met mij op:

Marleen-contact

 

Marleen Jansen

Project Manager 
marleen@focusplaza.nl

 

mailto:marleen@focusplaza.nl
0315-346144

 

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Postadres
Postbus 324
7000 AH Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
Fax. +31 (0)315 34 63 72
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet