English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  FormuleFocus Coop Supermarkten

FormuleFocus Coop: de weg naar meer rendement

Hoe kun jij als leverancier jouw strategie beter aan laten sluiten op die van Coop? Je herkent dit vast wel: kennis van een retailer krijgen én zicht hebben op actuele keuzes, zijn cruciaal voor een renderende business. Dus als je begrijpt welke koers Coop gaat varen en waarom, dan kan jij daarop anticiperen en je business laten groeien. Daarom kun je op vrijdag 1 november tijdens de FormuleFocus informeel in gesprek met Maarten Ebben (Directeur Winkeloperatie) en John Uffing (Manager Franchise, Acquisitie en Vastgoed).

Op vrijdag 1 november ga je actief aan de slag met:

Maarten Ebben

  

John Uffing

Maarten Ebben
Directeur Winkeloperatie

John Uffing
Manager Franchise, Acquisitie en Vastgoed

Wat gaan we doen?

Tijdens deze dag krijg je zicht op relevante ontwikkelingen én de do’s en don’ts in het zakendoen met Coop. Je hoort hoe je als fabrikant of leverancier zo optimaal mogelijk deel uit kan maken van de groei van Coop, zodat je jouw aanbod daar beter op kunt afstemmen. Samen met vakgenoten ga je op praktijkbezoek bij een nieuwe Coop vestiging en werk je een case uit, waardoor je op interactieve wijze alles leert over de structuur en werkwijze van de formule. Je legt interessante contacten en er is volop ruimte voor interactie en persoonlijke vragen. --> Direct aanmelden!

Coop AGF-afdeling   Sparren op de winkelvloer   Coop-Vandaag   In teamverband aan de slag

En wat nog meer?

Tijdens de Formule Focus sluiten theorie en de praktijk naadloos op elkaar aan. Aansluitend op de klassieke leveranciersdagen hoor je niet alleen gedetailleerd waar de formule voor staat, maar krijg je ook de gelegenheid om samen met het management een praktijkbezoek te brengen aan een winkel, waarbij je kan discussiëren over het belang en de meerwaarde van jouw categorie voor de formule.

Deze dag staat dan ook volledig in het teken van wederzijds belang. Je werkt in teamverband een case uit en hoort van collega’s hoe zij invulling geven aan de samenwerking met retail op het gebied van trade marketing, shopper marketing en category management. Zo kun je als fabrikant de samenwerking met Coop bevorderen en daardoor jouw rendement verder ontwikkelen. Je hoort van het management van Coop o.a. hun rol in de markt en je krijgt inzicht in hun filosofie en strategie. Bovendien leer je wat er van jou als fabrikant of leverancier wordt verwacht om partner-in-business te worden, te blijven en om samen te groeien.

Met behulp van interactieve apps werken we in teamverband aan een case, waarbij je buiten de kaders van je eigen categorie kijkt. We beoordelen hoe Coop zich op basis van de formule uitgangspunten nog meer kan onderscheiden en het rendement kan verhogen. Daardoor heb jij scherp in het vizier hoe de processen bij deze retailer werken en kun je je eigen strategie daar beter op afstemmen. Aan het einde van de dag pitchen we alle ideeën en het team dat volgens Coop de meest verfrissende inzichten geeft, rol als winnaar uit de bus.

In een informele, kleinschalige setting, met volop ruimte voor interactie en persoonlijke vragen, krijg jij informatie direct van de bron. --> Nu aanmelden!

Wat weet jij al van Coop? We starten met een quiz...   Vleeswarenafdeling   Aan de slag met een case   Coop Broodafdeling

Voor wie?

De FormuleFocus is een initiatief voor fabrikanten/leveranciers in food die nieuwsgierig zijn naar de visie van Coop, die behoefte hebben aan verhelderende informatie die onontbeerlijk is bij het invullen van een succesvolle introductie en die op de hoogte willen blijven van kansen binnen Coop, zoals:

  • directieleden
  • productmanagers
  • (trade)marketeers
  • account-/salesmanagers
  • en iedereen die het waardevol vindt om zich te verdiepen in de wereld van Coop. 

Hoe ziet het programma eruit?

9:00 uur

Ontvangst

9:30 uur

Aanvang programma, kennismaking met teamgenoten, quiz over Coop door Focusplaza

10:00 uur

Koffie break

10:15 uur

Strategie presentatie door Coop

11:15 uur

Uitleg case 

11:45 uur

Lunch

13:00 uur

Bezoek Coop 

14:30 uur

Case uitwerken

15:30 uur

Ideeën pitch & presentaties

16:30 uur

Afsluiting met informele borrel

 
Aanmelden

De FormuleFocus vindt plaats op een nog nader te noemen locatie; hierover krijg je bij je bevestiging bericht. De investering bedraagt 595 euro excl. btw per persoon (Focusplaza-leden ontvangen een ledenvoordeel van 10% op de deelnameprijs). Dit is inclusief lunch, drankjes, afsluitende borrel, gebruik interactieve systeem en transfer naar de te bezoeken vestiging. In verband met de winkelbezoeken en de beoogde interactie is er voor de FormuleFocus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (maximaal twee personen per bedrijf). De inschrijving vindt plaats op volgorde van binnenkomst*.
* Focusplaza-leden hebben voorrang bij aanmelden.

Over Coop

Coop gelooft in de kracht van samen. Samen is leuker dan alleen. En samen bereik je meer! Dat weten zij als coöperatie als geen ander. Het vermogen om samen te werken zit niet alleen in de naam Coop. Het zit al meer dan 125 jaar in ons bloed. Met deze overtuiging timmeren we als organisatie flink aan de weg.Coop heeft ruim 300 winkels in heel Nederland: filialen en supermarkten aangestuurd door zelfstandig ondernemers. De supermarkten opereren onder de namen Coop, CoopCompact en Coop Vandaag.

2018 was een fantastisch jaar voor Coop. De formule groeide met 27 winkels naar in totaal 290 winkels (begin 2019 heeft Coop de grens van 300 winkels al gepasseerd) en een consumentenomzet van € 1,3 miljard (+ 7%), daarmee groeide Coop twee keer zo hard als de markt. Deze groei komt mede door de overname van 51 EMTÉ winkels, de verdere uitrol van de stadswinkels en e-commerce. Al een aantal jaar timmert deze coöperatieve supermarktformule succesvol aan de weg en is volop in ontwikkeling. Welke plannen heeft de formule voor de komende jaren? En hoe kun je daar als fabrikant/leverancier succesvol aan bij dragen? Maarten en John geven 1 november inzicht in de filosofie en strategie met waardevolle informatie over de positionering van de formule.

>>> Meld je aan voor deze Formule Focus <<<


Meer informatie? Neem dan even contact met mij op:

Marleen-contact

 

Marleen Jansen

Project Manager 
marleen@focusplaza.nl

 

mailto:marleen@focusplaza.nl
0315-346144

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Postadres
Postbus 324
7000 AH Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
Fax. +31 (0)315 34 63 72
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet