
Jouw business laten groeien in samenwerking met retailers
Beter begrepen worden
Hoe kom jij goed beslagen ten ijs? In tweeënhalve dag krijg je maximaal zicht op actuele uitdagingen, doelstellingen en inkoopprocessen van retailers. En wat zij voor jou kunnen betekenen. Omdat je de verschillende formules én hun argumenten waaróm ze actuele keuzes maken beter gaat begrijpen. Daarmee kan jij je voordeel doen zodat ook jíj vervolgens beter begrepen wordt!
Samen mét retailers
Fred Bosch (CEO Coop), Hans Geveling (multi-franchise Albert Heijn), Peter van Mourik (directeur marketing & communicatie PLUS retail), Harm Fokker (inkoper Superunie), Jaap Bloot (A.I. Jumbo), Bert van der Does (hoofd category management Boon), Jan van der Borst (FMCG-professional), Alexander Arbouw (senior category manager Alpro Nederland), Tijn Leussink (multi-franchiser Jumbo/Leussink Retail Groep) gaan graag met jou aan de slag. Je leert elkaars ambities en uitdagingen kennen, zodat je tot nieuwe inzichten komt over hoe je samen met de retailer de business verder kunt laten groeien.
Voor wie?
De Summer School is er voor merkartikel-, vers- en huismerkfabrikanten/leveranciers (zowel nieuwe collega's in de branche als de ervaren vakgenoten) sales managers, (key- en national) accountmanagers, trade marketing managers, category development managers en andere commerciële managers vanuit fabrikanten of leveranciers, die zicht willen krijgen op actuele uitdagingen, keuzes en argumenten van de winkelformules, ontwikkelingen in assortimenten, hoe inkoopprocessen ontwikkelen en welke criteria belangrijker gaan worden. En waarom. Maar ook 'best practices' en verfrissende andere inzichten vanuit collega fabrikanten en leveranciers passeren de revue. Ga in gesprek en creëer er een voorsprong mee.
Informeel in gesprek met vakgenoten én retailers
Naast het verkrijgen van actuele insights, zoom je met vakgenoten op interactieve wijze in op de praktijk. Zodat je ook elkaars creativiteit en vindingrijkheid kan gebruiken voor de ontwikkeling van je eigen plannen. Programma.
Learn by seeing and doing
Belangrijk onderdeel van het Summer School programma is bewustwording en kennisoverdracht vanuit het motto learning by seeing and doing. Praktische voorbeelden en winkelbezoeken vormen de basis voor nieuwe inzichten en boeiende gesprekken. Dit helpt je bij de doorvertaling naar belangrijke toegevoegde waarde voor je eigen producten en concepten.
Hoe vaak krijg je nu de kans om écht inside informatie direct van de bron te krijgen?
Meld je daarom vandaag nog aan voor de Focusplaza Summer School 2020 van 2 t/m 4 september. We starten woensdag 2 september vanaf 17.00 uur met een gezamenlijke kick-off onder het genot van een heerlijk diner. Vrijdag 4 september sluiten we om 16.30 uur met een borrel. Pak je kans! Ga het gesprek aan, leer en laat samen je business groeien.
Oud-deelnemers over de Focusplaza Summer School:
"De Focusplaza Summer School was voor mij heel waardevol. Ik heb nieuwe inzichten en ideeën gekregen door de hoge mate van interactie met de retailers en met de andere fabrikanten/leveranciers. Ik merkte dat we veel met dezelfde uitdagingen kampten en door er samen over te praten en na te denken, krijg je andere ingevingen hoe hiermee om te gaan."
"In vergelijking met andere retail-events vond ik de Focusplaza Summer School heel bijzonder, maar dan in de positieve zin. Het open karakter en de onderlinge discussies hebben mij een frisse kijk gegeven op de samenwerking met retailers en hoe ik mijn eigen business binnen retail een boost kan geven."
Jij wilt hierbij zijn:
Al meer dan 20 jaar delen we relevante retailinzichten
Focusplaza begrijpt al meer dan 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. Wij hebben het antwoord en de oplossing voor je. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om zelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.
Covid-19
Momenteel houdt het Corona-virus een groot deel van de wereld in zijn greep. Helaas kunnen we niet voorspellen hoe e.e.a zich gaat ontwikkelen. Wel blijven wij positief en hopen we elkaar snel weer live te mogen ontmoeten. Daarom blijven wij workshops en bijeenkomsten voorbereiden, waaronder de Summer School. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en houden ons aan de algemene richtlijnen. Daarom hebben we besloten om het aantal inschrijvingen per workshop beperkt te houden, waardoor we veilig samen kunnen komen. De Summer School wordt altijd in kleine samenstelling georganiseerd, waardoor er meer individuele aandacht is per deelnemer. Wanneer er nog wijzigingen plaatsvinden omtrent de regelgeving, dan stellen we je daarvan ruim voor aanvang op de hoogte.
![]() |
|
Marleen JansenProject Manager |
|