
In navolging van de succesvolle edities van de Focusplaza Summer School in de foodbranche, introduceren we nu ook de Summer School voor de DIY-branche. Waar jij antwoord krijgt op het vraagstuk: Hoe zorg ik ervoor dat ik samen met de retailer de business kan laten groeien?
In tweeënhalve dag krijg je maximaal zicht op actuele uitdagingen, doelstellingen en inkoopprocessen van retailers. En wat zij voor jou kunnen betekenen. Omdat je de verschillende formules én hun argumenten waaróm ze actuele keuzes maken beter gaat begrijpen. Daarmee kan jij je voordeel doen zodat ook jíj vervolgens beter begrepen wordt!
Samen mét retailers
Hans Hortensius (algemeen directeur KlusWijs), Ronald Erftemeijer (director KARWEI), Angela van Dongen (Formule directeur Decorette), Johan Zijlstra (Categorymanager KARWEI), Joost Dejonghe (centraal inkoper Intergamma Nederland en Belgie) Bart Cox (zelfstandig ondernemer Gamma en KARWEI), Michiel Maandag (Monday Brand), Frank Heus (Director Consumer Bolton Adhesives), Alice Ruitenberg (Categorymanager KARWEI) gaan graag met jou aan de slag. Je leert elkaars ambities en uitdagingen kennen, zodat je tot nieuwe inzichten komt over hoe je samen met de retailer de business verder kunt laten groeien.
Voor wie?
De Summer School is er voor zowel nieuwe collega's in de branche als de ervaren vakgenoten: sales managers, (key- en national) accountmanagers, trade marketing managers, category development managers en andere commerciële managers vanuit fabrikanten of leveranciers, die zicht willen krijgen op actuele uitdagingen, keuzes en argumenten van de winkelformules, ontwikkelingen in assortimenten, hoe inkoopprocessen ontwikkelen en welke criteria belangrijker gaan worden. En waarom. Maar ook 'best practices' en verfrissende andere inzichten vanuit collega fabrikanten en leveranciers passeren de revue. Ga in gesprek en creëer er een voorsprong mee.
Informeel in gesprek met vakgenoten én retailers
Naast het verkrijgen van actuele insights, zoom je met vakgenoten op interactieve wijze in op de praktijk. Zodat je ook elkaars creativiteit en vindingrijkheid kan gebruiken voor de ontwikkeling van je eigen plannen. Programma.
Learn by seeing and doing
Belangrijk onderdeel van het Summer School programma is bewustwording en kennisoverdracht vanuit het motto learning by seeing and doing. Praktische voorbeelden en winkelbezoeken vormen de basis voor nieuwe inzichten en boeiende gesprekken. Dit helpt je bij de doorvertaling naar belangrijke toegevoegde waarde voor je eigen producten en concepten.
Dagvoorzitter tijdens de Summer School is Manuel Buskop. Op basis van zijn praktijkervaring bij diverse retailers en branchekennis, is hij gespecialiseerd in het bijeenbrengen van kennis en kennissen. Door zijn retailachtergrond bij o.a. BCC en Intergamma, is hij samen met Focusplaza als geen ander in staat om waardevolle verbindingen te leggen tussen de industrie en retail.
Hoe vaak krijg je nu de kans om écht inside informatie direct van de bron te krijgen?
Meld je daarom vandaag nog aan voor de Focusplaza Summer School DIY 2020 van 16 t/m 18 september. We starten woensdag 16 september vanaf 17.00 uur met een gezamenlijke kick-off onder het genot van een heerlijk diner. Vrijdag 18 september sluiten we om 16.30 uur met een borrel. Pak je kans! Ga het gesprek aan, leer en laat samen je business groeien.
Hans Hortensius, KlusWijs over de Summer School:
We leren het allemaal als klein kind: 'als je deelt heb je meer'. Dat geldt zeker voor de Summer School.
Je kunt elkaar versterken, je kunt de branche versterken en daar is dit een uitstekend platform voor.
Jij wilt hierbij zijn:
Oud-deelnemers over de Focusplaza Summer School (food):
"De Focusplaza Summer School was voor mij heel waardevol. Ik heb nieuwe inzichten en ideeën gekregen door de hoge mate van interactie met de retailers en met de andere fabrikanten/leveranciers. Ik merkte dat we veel met dezelfde uitdagingen kampten en door er samen over te praten en na te denken, krijg je andere ingevingen hoe hiermee om te gaan."
"In vergelijking met andere retail-events vond ik de Focusplaza Summer School heel bijzonder, maar dan in de positieve zin. Het open karakter en de onderlinge discussies hebben mij een frisse kijk gegeven op de samenwerking met retailers en hoe ik mijn eigen business binnen retail een boost kan geven."
Al meer dan 20 jaar delen we relevante retailinzichten
Focusplaza begrijpt al meer dan 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. Wij hebben het antwoord en de oplossing voor je. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om zelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.
Covid-19
Momenteel houdt het Corona-virus een groot deel van de wereld in zijn greep. Helaas kunnen we niet voorspellen hoe e.e.a zich gaat ontwikkelen. Wel blijven wij positief en hopen we elkaar snel weer live te mogen ontmoeten. Daarom blijven wij workshops en bijeenkomsten voorbereiden, waaronder de Summer School. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en houden ons aan de algemene richtlijnen. Daarom hebben we besloten om het aantal inschrijvingen per workshop beperkt te houden, waardoor we veilig samen kunnen komen. De Summer School wordt altijd in kleine samenstelling georganiseerd, waardoor er meer individuele aandacht is per deelnemer. Wanneer er nog wijzigingen plaatsvinden omtrent de regelgeving, dan stellen we je daarvan ruim voor aanvang op de hoogte.
![]() |
|
Marleen JansenProject Manager |
|