English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  Kaderdag | Buurten bij de Belgen | 2 mei 2019

Kaderdag | Buurten bij de Belgen | 2 mei 2019

Vandaag gaan we gluren bij onze Vlaamse buren. Dicht bij huis, maar toch een wereld van verschil, ook op retailgebied! Klantbehoefte en beleving vloeien hier naadloos in elkaar over, waarbij vers, verleiding en conceptueel denken buitengewoon goed worden vertaald naar schitterende retailwalhalla’s. Wat is de onderscheidende rol van personeel hierin? Hoe kunnen zij toegevoegde waarde leveren en klanten 'voller' maken? Stap met je kader de bus in naar België en laat je in één dag verrassen door een verzameling bijzondere supermarkten, versmarkten en speciaalzaken. De inspiratie die je na deze dag hebt opgedaan, pas je meteen toe binnen je eigen werkveld. >>>DIRECT INSCHRIJVEN

Op donderdag 2 mei aanstaande verzamelen we om 07:00 uur ’s ochtends voor een welkomstontbijt en kort ontvangst bij Van der Valk Princeville in Breda, waarna de bus ons richting zuiderburen vervoert. Daar bekijken we allereerst een schitterende Delhaize-vestiging. Na een grondige analyse van de behoeften van haar klanten ontwikkelde Delhaize dit volledig nieuwe winkelconcept waarin wordt afgestapt van de klassieke inrichting, ten voordele van een concept met de focus op convenience, inspiratie en innovatie. Het nieuwe winkelconcept speelt in op de steeds evoluerende verwachtingen van de klant met volop ruimte voor beleving en vers. Klanten willen oplossingen die hen het leven makkelijker maken. Delhaize lanceert daarom een zone waar kant-en-klare schotels en bereidingen vers worden bereid. We gaan hier op zoek naar de vertaalslag voor ons eigen concept. Hoe kun je je klant nog beter adviseren en informeren? En wat betekent dat voor de rol van het personeel?

         

We reizen verder naar Vilvoorde, waar we de toekomst in stappen. Living Tomorrow is een werelduniek, voortdurend vernieuwend concept. Een ontmoetingsplaats voor innovatieve ondernemingen om bezoekers kennis te laten maken met producten en diensten die de kwaliteit van wonen, leven en werken in de nabije toekomst kunnen verbeteren. We krijgen hier een rondleiding boordevol innovatie en vooruitgang. ‘We willen je anders laten nadenken over de toekomst. Hier leer je dus niet hoe het moet, maar wordt er aangereikt hoe het kan.’ Hoe verandert de consument en wat betekent dat voor onze organisatie? Hoe ziet de supermarkt van de toekomst eruit? We nemen letterlijk een kijkje in de keuken van de toekomst boordevol technieken en toepassingen die ook maken dat onze rol in de supermarkt verandert. Hoe ontzorg je de consument in het verlengde daarvan?

Nummer één retailer in België is het Franse Carrefour, dat naast hypermarkten ook Market- en Express-vestigingen runt. De winkel die wij bezoeken is een nieuwe Market-vestiging, een traditionele winkel met buurtfunctie ingericht volgens de laatste formuleuitgangspunten. De supermarkt speelt in op de huidige voedingstrends met glutenvrije, biologische en dieetproducten. Daarnaast is er een ruim assortiment kant-en-klare gerechten, pasta- en rauwkostsalades, etc. Ook is er een Carrefour Drive-afhaalpunt. De winkel profileert zich als dé versspecialist, met een prominente plaats voor groenten en fruit. Ook de traiteur- en beenhouwerijafdeling springen hier in het oog. Binnen die totaalbeleving zoomen we nog even extra in op de onderscheidende rol van het bedienend personeel die toegevoegde waarde leveren voor de klant.

         

We reizen verder naar Antwerpen, waar op de Groenplaats vorige maand een nieuwe CRU vestiging is geopend. De premium-versmarkt van Colruyt Group is een winkelformule die mijlenver afstaat van de bekende discount Colruyt-supermarkten. Een luxueus winkelconcept dat focust op kwaliteit en ambachtelijkheid eerder dan op lage prijzen en efficiëntie. Authentiek, puur en kwalitatieve voeding staat hier centraal. De winkel is opgebouwd rond verschillende ambachten: van de bakkerij tot de verse visafdeling of kaastoonbank. Voor elk daarvan wordt samengewerkt met ambachtelijke vakmensen en leveranciers. Wie hier binnenwandelt, waant zich op een gezellige markt waar de verse groenten en fruit staan uitgestald in kratten. In totaal staan 10 specialisten klaar om hun passie voor het product met de consumenten te delen.

Stadsbrouwerij De Konick, ook in Antwerpen, is een uniek totaalconcept en veel meer dan alleen brouwerij van het De Konick bier. Het complex biedt plaats aan een unieke verzameling specialisten die elkaar allemaal versterken. We trappen hier af met een interactieve brouwerijtour en bezoeken aansluitend op eigen gelegenheid de verschillende versconcepten. Zo kun je binnenlopen bij de Butcher’s Store van keurslager Luc de Laet en Peggy van Haver. Hun schitterende winkel annex bistro is geïnspireerd op de vele reizen naar Italië die het paar heeft gemaakt. Ook buurman Van Tricht is een bezoekje waard. Vader en zoon leveren sinds jaar en dag aan bijna alle klasse restaurants in binnen- en buitenland en staan garant voor tongstrelende kazen met een aroma dat blijft nazinderen. Bij chocolade atelier Jitsk smelt de chocolade op je tong en in The Bakery blijft bakker Kenney Van Hoorick trouw aan de rijke Franse broodbak-tradities.

         

Aan al het goede komt een einde en dus ook aan ons Belgische avontuur. We sluiten bij Stadsbrouwerij De Koninck af met een hapje en een drankje. Aan het einde van de middag rijden we terug naar onze opstaplocatie in Breda, waarna einde programma.

Graag tot ziens op donderdag 2 mei!


De investering voor deze net zo intensieve als inspirerende dag bedraagt € 295,- p.p. (bij minimaal 15 deelnemers) Inbegrepen zijn:

  • ontbijt, lunch, drankjes onderweg en afsluitende borrel met hapjes
  • vervoer per VIP- touringcar
  • informatieboek met complete programma inclusief achtergrondinformatie
  • deskundige begeleiding door Focusplaza

>>> MELD JE AAN VOOR DEZE KADERDAG <<<

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet