FieldFocus Business | 19 januari 2023
Shopping tommorow: Online versus offline

De retail branche is in beweging. Internationalisering neemt steeds meer toe. Buitenlandse platforms trekken steeds meer van de Nederlandse retailmarkt naar zich toe. En dan is er nog de digitalisering. En de consument? Dat is niet meer de consument van gisteren, maar een steeds meer online actieve consument met veranderende behoeftes.

Maar dat is één kant van het verhaal. De andere kant van het verhaal is dat de fysieke winkels nog steeds bestaan. Er zijn ook nog consumenten die minder digitaal en online zijn. Maar hoe verhoudt zich dat? Moet je volledig online gaan? Is offline verleden tijd of biedt het juist kansen?

Axel Groothuis, partner bij Magnus Digital en co-auteur van het boek Shopping 2030 praat ons samen met Daniel Klomps, account strategist bij Bluebird Day, bij over ShoppingTomorrow en de consument in 2030. We bezoeken Praxis en gaan kijken hoe zij off- en online samenbrengen op de vloer. Kabelshop.nl is een snel groeiend online speler in DIY sinds de oprichting in 2015. Vandaag gaan wij zien en horen hoe zij zover zijn gekomen.

Daadkracht gevraagd in een decennium vol verandering

Hoe winkelt de consument in 2030? Wat kan de Nederlandse retail doen om zich voor te bereiden op veranderend consumentengedrag, op nieuwe technologie en op thema’s als duurzaamheid en mobiliteit? Waar ligt toekomstige succes, in binnen- én buitenland?

In het boek Shopping 2030, van co-auteur Axel Groothuis, wordt de wereld in 2030 zo goed mogelijk in kaart gebracht. Met behulp van gezaghebbende retailers, visionairs en wetenschappers heeft hij de belangrijkste trends in kaart gebracht die het retaillandschap de komende tien jaar vormgeven. Axel gaat het samen met Daniel onder andere hebben over ShoppingTomorrow en de consument in 2030.

Praxis en phygital?

Praxis en phygital, wat moet ik me daarbij voorstellen? Die vraag kunnen we vandaag stellen aan Dennis van der Bijl, format specialist bij Praxis. Dennis vertelt ons alles over het Phygital Store format en hoe zij dit concept de komende jaren uit gaan rollen. Hij ontvangt ons in de eerste klimaat neutrale vestiging van Praxis in Almere. Een winkel waar het fysieke van de winkelvloer gecombineerd wordt met verschillende digitale mogelijkheden die verder gaan dan e-commerce alleen. Hoe dat eruit ziet? Dat gaan we natuurlijk ook bekijken op de winkelvloer.

Je verwacht het niet, ze hebben het wel

Kabelshop.nl werd in 2015 opgericht door twee jonge, ambitieuze, ondernemers. Inmiddels zijn ze 4 verhuizingen verder, hebben ze meerdere prijzen gewonnen en zijn ze een snel groeiende online speler in de DIY branche. Oprichters Fouad El Yandouzi en Piotr Kreuning begonnen met het verkopen van kabels en al snel werd het assortiment uitgebreid. Inmiddels verkopen ze online van alles op huis-tuin-en-keukengebied, zoals ‘Smart Home’, trendy lampen en corona-preventiemiddelen. CEO Rudy Uijtenhaak vertelt ons over het ontstaan en de stormachtige groei en ontwikkeling van Kabelshop.nl. Ook neemt hij ons mee in zijn visie en verwachtingen voor de toekomst van de online markt. Na zijn presentatie laat hij het bedrijf zien.

Tijdens het walking diner werken we samen aan een opdracht en laten we deze dag de revue passeren. We delen onze learnings en ervaringen en sluiten de dag af.

Praktische informatie

Wanneer
19 januari 2023 van 12:00 uur tot ongeveer 19.15 uur.
Ontvangst met lunch om 12.00 uur
Start programma om 12.45 uur
Einde programma circa 19.15 uur

Waar
Hotel-Restaurant Nautisch Kwartier
Mastspoor 1
1271 GL Huizen
Klik hier voor een routebeschrijving

Dagvoorzitter
Jelmer van der Meulen

Begeleiding Focusplaza
Ilse Weekhout
+31 (0)6 429 944 85

Ben jij erbij?

We kijken er naar uit om je op 19 januari aanstaande weer te ontmoeten. Laat je even weten of je erbij zal zijn?

JA, ik ben aanwezig JAMMER, ik kan niet

Vragen?

Neem contact op met Ilse!

Ilse
Projectmanager Focusgroepen