Workshop
Retail School Food

6 t/m 8 september

Succesvol samenwerken met retailers

  • Begrijp de retailer en speel (beter) in op de behoefte
  • Optimaliseer de samenwerking
  • Verhoog het gezamenlijke rendement

Een ware “food retail pressurecooker”. In 2,5 dag dompel jij je volledig onder in de foodbranche en kruip je in de huid van de retailer.

Verkrijg in 48 uur maximaal inzicht in de actuele uitdagingen, doelstellingen en processen in de foodretail. Samen met de retailers. Dé kans om échte inside informatie direct van de bron te krijgen. Directe handvaten die je meteen in de praktijk kunt brengen.

Met o.a. Eric Leebeek, Nico Wormgoor, Wouter de Weerdt, Margot Nammensma, Rutger van den Bout, Arie van Doesburg, Christian Freeke, Ronald Laureijsen en Stefan Ek.

Voor wie? leveranciers in de foodbranche die hun samenwerking met de retailer willen optimaliseren.

Stap jij in deze snelkookpan boordevol relevante informatie? Wil jij je positie en kansen op het schap vergroten? Pak je kans! Ga het gesprek aan, leer en laat samen je business groeien tijdens de Retail School Food van 6 t/m 8 september.

Programma Meer info DIRECT INSCHRIJVEN

Informeel in gesprek met vakgenoten én retailers

Naast het verkrijgen van actuele insights, zoom je met vakgenoten op interactieve wijze in op de praktijk. Zodat je ook elkaars creativiteit en vindingrijkheid kan gebruiken voor de ontwikkeling van je eigen plannen.

  • Je krijgt inzichten in retailmarketing, merkenstrategie, smart data en best-practices van vakgenoten
  • Je gaat samen op winkelbezoek (inclusief formuletoelichting)
  • Je gaat op speeddate met inkopers en/of categorymanagers
  • Je gaat sparren met retailers én andere leveranciers over actuele ontwikkelingen
  • Je vertaalt de opgedane inzichten samen met teamgenoten
  • Je ontvangt waardevolle feedback en suggesties van retailers waarmee jij voortaan je slagingskansen bij retailers vergroot

Samen mét retailers

Onderstaande retailers en experts gaan graag met jou aan de slag. Zo leer je elkaars ambities en uitdagingen kennen en kom je tot nieuwe inzichten over hoe je samen met de retailer de business verder kunt laten groeien.

PLUS logo Eric Leebeek
Commercial director
PLUS Retail

Jumbo logo Nico Wormgoor
Senior lead Categorymanager Vlees
JUMBO

Future Fresh logo Margot Nammensma
Eigenaar
Future Fresh

Albert Heijn logo Wouter de Weerdt
Director Presentation Management
Albert Heijn

Verstegen logo Ronald Laureijsen
Manager Category Development

Coop logo Rutger van den Bout
Interim hoofd category management
Coop Supermarkten

Arie van Doesburg
Specialist inkoop vers

PLUS logo Christian Freeke
Categorymanager
PLUS Supermarkten

Spar logo Manoes van de Westelaken
Unit Manager vers
Spar

Verstegen logo Stefan Ek
Category Development Manager

Programma Retail School Food

Woensdag 6 september

  • Kick-off door dagvoorzitter Fons Blomhert. Vervolgens gaan we in gesprek met Eric Leebeek, commercieel directeur van Plus Supermarken.

Donderdag 7 september

  • Setting the scene. Dagvoorzitter Fons Blomhert neemt ons mee in het programma van de Retail School Food en deelt actuele trends en inzichten uit de markt.
  • Presentatie over marktbenadering door Margot Nammensma, eigenaar van Future Fresh.
  • De praktische vertaling naar de winkelvloer. Ontwikkelingen in presentatievormen, hardware, communicatie en medewerkers. Welke mogelijkheden gaat jou dit bieden? Winkelbezoeken met VIP-bus aan o.a. Plus Duin in Almere, Jumbo Hilversum, Spar City Amersfoort en de Albert Heijn in Zeist. Inclusief vertegenwoordigers op de winkelvloer vanuit de betreffende formules.

Vrijdag 8 september 

  • Deze ochtend nemen Ronald Laurijsen en Stefan Ek van Verstegen Spices & Sauces ons mee in een presentatie rondom promotie op het schap. Zij zullen o.a. stil staan bij de rol van data en de diverse bronnen waar ze over beschikken. Plus het vervolg hoe ze daar gebruik van maken op bijvoorbeeld het gebied van promotie, assortimentsbeleid, schapadvies en nieuwe productintroducties.
  • Mooi, die opgedane inzichten. Maar hoe vertaal je dat naar de praktijk? Je gaat als team aan de slag met een praktijkcasus.
  • Speeddates met diverse inkopers, categorymanagers en directieleden van verschillende retailers: o.a. Nico Wormgoor (Jumbo), Wouter de Weerdt (AH),  Rutger van den Bout (COOP), Arie van Doesburg, Christian Freeke (PLUS) en Manoes van de Westelaken (SPAR).
  • Presentaties van de praktijkcases. Wat kan je leren van andere deelnemers? Hoe zouden zij e.e.a. aanpakken?
  • Feedback vanuit retailpanel. Zij helpen je met tips en tricks hoe je in de toekomst altijd goed voorbereid een verkoopgesprek of onderhandeling in gaat.
  • Wrap-up en eindborrel.

Anderen over de Retail School Food

“De Retail School Food was voor mij heel waardevol. Ik heb nieuwe inzichten en ideeën gekregen door de hoge mate van interactie met de retailers en met de andere fabrikanten/leveranciers. Ik merkte dat we veel met dezelfde uitdagingen kampten en door er samen over te praten en na te denken, krijg je andere ingevingen hoe hiermee om te gaan.”

“In vergelijking met andere retail-events vond ik de Retail School Food heel bijzonder, maar dan in de positieve zin. Het open karakter en de onderlinge discussies hebben mij een frisse kijk gegeven op de samenwerking met retailers en hoe ik mijn eigen business binnen retail een boost kan geven.”

Hoe vaak krijg je nu de kans om écht inside informatie direct van de bron te krijgen?

Meld je daarom vandaag nog aan voor de Retail School Food 2023 van 6 tot en met 8 september. We starten woensdag 6 september vanaf 17.00 uur met een gezamenlijke kick-off onder het genot van een heerlijk diner. Vrijdag 8 september sluiten we om 15.30 uur met een borrel. Pak je kans! Ga het gesprek aan, leer en laat samen je business groeien.

Investering
De investering voor de Retail School Food bedraagt 1.795 euro excl. btw per persoon. Dit is inclusief lunch (2x), diner (2x), storechecks, transfers naar de winkels en begeleiding door diverse retailexperts. Dit is exclusief overnachtingskosten. Na je aanmelding verzorgen wij het boeken van je hotelovernachtingen voor jou.

Het aantal deelnemers is beperkt om de onderlinge interactie te garanderen.

Locatie
De Kastanjehof
Kloosterlaan 1
3749 AJ Lage Vuursche
Klik hier voor de route

INSCHRIJVEN

Meer weten?

Neem gerust contact op met:

Mariëlle
Projectmanager Focusgroepen