meerFocus: Trendsessie

De laatste inzichten en horen hoe anderen succesvol blijven…

Dat de retailmarkt enorm in beweging is, daar zijn we ons allemaal van bewust. Het dagelijks leven van de consument is veranderd op manieren die maanden geleden nog ondenkbaar waren. De coronacrisis veranderde in no-time ons koopgedrag.

Dus staan we als retailer én fabrikant voor de uitdaging om de snel veranderende consumentenmarkt te blijven voorzien van aantrekkelijke producten en diensten.
Dat vraagt om overzicht en actuele inzichten en dat je kunt blijven werken aan toegevoegde waarde. De trend-/ontbijtsessie op 15 maart a.s. bood precies dat.

Op het menu stonden, naast een heerlijk ontbijt, vooral inspirerende voorbeelden van vernieuwing, een update van de laatste ontwikkelingen binnen retail en horen hoe anderen succesvol blijven.

Terugblik

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen in de branche? Welke (internationale) winkels inspireren de Nederlandse markt? Welke rol speelt internet en social media? En hoe vertalen retailers de huidige trends naar toegevoegde waarde op hun winkelvloer?

Deze en andere vragen stonden centraal tijdens trendsessie van 15 maart.. Aan de hand van honderden voorbeelden uit binnen- en buitenland gaven retaildeskundigen Gerrit Grievink en Fons Blomhert in één ochtend een helder beeld van de (internationale) retailontwikkelingen.

Sprekers

Gerrit Grievink, retaildeskundige
Met meer dan 40 jaar ervaring in de fmcg-branche is Gerrit Grievink een belangrijke inspiratiebron voor retailorganisaties, merkartikelfabrikanten, versleveranciers en andere spelers in de distributiekolom. Vanuit Focusplaza en diverse adviserende en bestuurlijke functies bezoekt en analyseert Grievink jaarlijks meer dan 200 winkels en productiebedrijven over de gehele wereld. Opgedane inzichten deelde hij op 15 maart.

Fons Blomhert
Vanuit zijn rol als dagvoorzitter en presentator gaat Fons regelmatig op pad in binnen- en buitenland om samen met Focusplaza-leden te onderzoeken wat er speelt in food, retail en DIY. Daarnaast neemt hij, als host van o.a. de ‘Zicht op Retail’ en de ‘Future Food’ podcastkanalen een exclusieve kijk in de keuken bij de meest uiteenlopende en innovatieve spelers en disruptors in de markt. Zo vormt hij een breed en onafhankelijk perspectief en hij neemt je graag mee in deze snel veranderende wereld.

Tijn Leussink
Multifranchiser Tijn Leussink is samen met zijn broer Niek eigenaar van meerdere Jumbo-winkels, slijterijen, drogisterijen, horeca en pop-up supermarkten op festivals. Centraal staat ondernemen met een focus op het succesvol binden van klanten én bijdragen aan een meer duurzame toekomst. Zo geven zij met het eigen label ‘Ons noaberschap’ invulling aan samenwerking met lokale producenten en is hun filiaal in Goor het meest duurzaam ontworpen supermarktpand van de Benelux. 15 maart was Tijn Leussink onze gastheer en gaf een kijkje achter de schermen.

Foto terugblik

Incompany Retailpresentatie

Een interactieve trendpresentatie is ook incompany te boeken.

MEER INFORMATIE

Agenda meerFocus 2022:

8 september | meerFocus Future Food: vegan, vega en plantbased
11 oktober | meerFocus Inspelen op generaties
8 november | meerFocus Metaverse

Investering per meerFocus sessie: 1 Focuscredit of 495 euro per persoon.

Direct aanmelden

Vragen?

Fons heeft een antwoord op al je vragen over meerFocus!

Fons
Business Developer