meerFocus: Inspelen op generaties | 1 december

Over de oudere consument én de nieuwe consument van morgen

De vergrijzing slaat toe en uit onderzoek blijkt dat dit in de retail tot omzetverlies gaat leiden. Ook al wordt dit in 2032 gematigd door de bevolkingsgroei. Bij “oudere consumenten” daalt het inkomen en ook de behoefte om te kopen neemt af. Ouderen hebben meer tijd en geven hun middelen liever uit aan ontspanning dan aan winkelen. Niet een heel rooskleurig beeld. Biedt deze oudere consument dan nog wel kansen voor de branche? Zeker! Alleen al omdat de aankomende oudere consumenten de grootste groep consumenten vertegenwoordigt. Deze groep is ook meer digitaal dan de huidige oudere consument. Welke kansen liggen er in online verkoop? Wat is de rol van de winkel voor deze doelgroep? En hoe belangrijk is duurzaamheid?

Direct aanmelden!

Naast de oudere consument van morgen is er ook nog de nieuwe consument van morgen. Zijn er overeenkomsten tussen beide doelgroepen? Waarin verschillen ze? En welke kansen biedt de nieuwe consument van morgen?

In deze meerFocus over het inspelen op generaties op 1 december zoomen onder leiding van dagvoorzitter Fons Blomhert in op de oude en de nieuwe consument en gaan we op zoek naar antwoorden op bovenstaande vragen.

Henk Hofstede van ABN Amro gaat in op de oudere consument van morgen en de kansen die er zijn in een vergrijzende samenleving. Inga Blokker van FSIN deelt uitkomsten uit de FSIN Beleidsmonitor 2030, waaruit bijvoorbeeld blijkt dat Millennials en Generatie Z proberen te plannen, maar dat zij veel vaker afwijken van hun planning dan consumenten uit oudere generaties. Deze en nog veel meer inzichten komen tijdens deze meerFocus-sessie aan bod.

Ben jij erbij?

Aanmelden!

Sprekers

Inga Blokker, FSIN
Als directeur van The Food Research Company en het FoodService Instituut Nederland houdt Inga zich continu bezig met ontwikkelingen in de brede foodbranche. Welke ontwikkelingen gaan de branche beïnvloeden, waarom – en uiteraard: welke impact hebben die op jouw bedrijf?

Inga deelt 1 december uitkomsten uit de FSIN Beleidsmonitor 2030, waaruit bijvoorbeeld blijkt dat Millennials en Generatie Z proberen te plannen, maar dat zij veel vaker afwijken van hun planning dan consumenten uit oudere generaties. Deze en nog veel meer inzichten komen tijdens deze meerFocus-sessie aan bod.

Henk Hofstede, ABN Amro
Als sector banker Retail adviseert Henk bedrijven in de retailsector. Hij focust zich daarbij op de branches foodretail, non-food en automotive. Ook doet hij onderzoek naar veranderend consumentengedrag, e-commerce en big data en nieuwe verdienmodellen en technieken, samenwerking en kansen die duurzaamheid en circulariteit de sector kunnen beiden. Tijdens deze meerFocus gaat Henk in op de oudere consument van morgen en de kansen in een vergrijzende samenleving.

Gerrit Grievink, dagvoorzitter
Met meer dan 40 jaar ervaring in de fmcg-branche is Gerrit Grievink een belangrijke inspiratiebron voor retailorganisaties, merkartikelfabrikanten, versleveranciers en andere spelers in de distributiekolom. Vanuit Focusplaza en diverse adviserende en bestuurlijke functies bezoekt en analyseert Grievink jaarlijks meer dan 200 winkels en productiebedrijven over de gehele wereld.

Yes, hier wil ik ook bij zijn!

Ja, ik claim nu mijn plek

Aanmelden

In verband met de beoogde interactie wordt deze workshop in kleine samenstelling georganiseerd. Hierdoor is er meer individuele aandacht per deelnemer. Er is dus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Deelname: 1 Focuscredit of losse deelname à 495 euro* (excl. btw) p.p. incl. ontbijt
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%.

DIRECT AANMELDEN!

Praktische informatie

Datum: 1 december 2022
Tijd: 08.00 – 11.00 uur
Vorm: Interactief programma incl. ontbijt
Locatie: FSIN, Nieuwe Kazernelaan 2-D42, 6711 JC Ede
Deelname: 1 Focuscredit of losse deelname à 495 euro* (excl. btw) p.p.
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%.

Agenda meerFocus 2022:

8 november | meerFocus Metaverse
1 december | meerFocus Inspelen op generaties

Investering per meerFocus sessie: 1 Focuscredit of 495 euro per persoon.

Direct aanmelden

Vragen?

Marleen heeft een antwoord op al je vragen over meerFocus!

Marleen
Projectmanager Marketing en Communicatie