‘I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER’
-John “Hannibal” Smith | The A-Team
De scheidslijn tussen top of flop is bijzonder vaag. En wordt veelal bepaald door onverwachte en specialistische details. Daarom is er het Food Advisory Team, oftewel A-Team. Zij helpen jou bij het scherpstellen van details. Zodat jij het maximale uit jouw concept, product of dienst kan halen.
Schakel het A-Team in een vroegtijdig stadium in om jouw (nieuwe) idee, concept, product, dienst of probleemstelling te beoordelen. De conclusies en aanbevelingen van het A-Team geven jou relevante inzichten, praktisch advies én ondersteuning voor een verdere uitwerking en optimalisering. Waardoor jij de slagingskansen van jouw concept, product of dienst vergroot.
Food Advisory Team
Alles begint met een goed idee. Maar weet jij wat er nodig is om een goed idee om te zetten naar werkelijkheid? Naar een concreet concept, product of dienst? En hoe zorg je ervoor dat dit gaat slagen? Hoewel jij jouw concept, product of dienst natuurlijk als de beste kent, is het A-Team er om jou te helpen bij het scherpstellen van alle details. Daarmee kan jij het maximale uit jouw concept, product of dienst halen.
Het A-Team beoordeelt in een vroegtijdig stadium een nieuw concept, product, dienst of probleemstelling van een fabrikant, retailer, start- of scale-up. De aanbevelingen van het A-Team geven de opdrachtgever praktisch, helder advies en ondersteuning bij het uitwerken en optimaliseren van het concept, product of de dienst. De opdrachtgever krijgt hierdoor relevante inzichten waardoor de slagingskans toeneemt.
Bundeling van expertise
Het A-Team is uniek door de combinatie van strategie en praktijk. Afhankelijk van de vraagstelling en specifieke wensen stelt het samen met Focusplaza zijn eigen team van specialisten samen. Een team bestaat uit 5 professionals uit de branche die zich gecommitteerd hebben. Bij het samenstellen van de teams wordt gekozen uit de volgende vakgebieden:
- Online/omnichannel
- Retail/foodservice strategie
- Merkstrategie en -positionering
- Inkoop
- Ondernemerschap
- Logistiek
- Verpakking
- Duurzaamheid
Alle teamleden zijn absolute experts binnen hun vakgebied en beschikken over een creatieve brede visie op de foodbranche.
Meer weten over het Food Advisory Team?
Voor wie?
Jij bent werkzaam bij een producent, retailer, startup of scale-up. En je hebt een nieuw concept, product, dienst of probleemstelling, waar je een onafhankelijk (en kritisch) oog naar wilt laten kijken. Voor waardevolle feedback, inhoudelijk advies en relevante inzichten, zodat jouw slagingskans toeneemt.
De kracht van het A-Team zit in de onderlinge synergie en de bundeling van deskundigheid. Daarnaast beschikt het team over een uitgebreid netwerk die voor jouw vraagstuk ingezet kan worden. Samen met jou komt het A-team door verschillende fases tot verschillende aanbevelingen en een helder en concreet advies.
Een gefaseerd traject
Presentatie van de case
De eerste fase is er op gericht om de concrete vraag of case duidelijk te krijgen. In deze sessie legt de opdrachtgever het concept, het product of de dienst voor aan het A-Team. Om een duidelijk beeld te krijgen zal het team, vanuit hun eigen expertise, kritische vragen stellen over de gepresenteerde case.
Beoordeling van de case
Het team heeft een beeld van de case en gaat zich in deze fase buigen over het vraagstuk. Het concept, product, de dienst of de probleemstelling wordt op allerlei relevante factoren beoordeeld.
Advies en aanbevelingen
Na de voorgaande fases wordt in deze derde stap een advies en aanbevelingen geformuleerd. Dit wordt besproken, en overhandigd aan de opdrachtgever.
Wil jij weten wat het A-Team voor jou kan betekenen?
Uitgebreide begeleiding
Je kan het traject uitbreiden met de 4 C’s:
- Coaching: Een A-team-lid kan je inzetten als coach gedurende de uitrol van het project.
- Counseling: Eén of meerdere A-team-leden kunnen een klankbord worden voor diegene die het verdere proces moeten leiden.
- Commisarisrol: Eén of meerdere A-team-leden kunnen toetreden tot de RVC. Of een RVS oprichten.
- Co-creation: Eén of meerdere A-team-leden kunnen deel uitmaken van de (werk)groep die het proces vorm gaat geven.
Investering
De basis van het A-Team bestaat uit fase 1, 2 en 3. Voor deze fases wordt vooraf een tarief vastgesteld. Het bedrag is afhankelijk van de grootte van de organisatie van de opdrachtgever en de complexiteit van het vraagstuk.
Op dit initiatief berust geen winstoogmerk. Bij aftrek van de kosten wordt het resterende bedrag jaarlijks toegekend aan een goed doel. Dit wordt door het A-Team bepaald.
Wanneer het 4 C’s traject wordt opgestart, wordt er door de adviseur(s) zelf een tarief geoffreerd. Dit is afhankelijk van de gewenste ondersteuning.
Geïnteresseerd in het Food Advisory Team?
Leden van het Food Advisory Team
Het A-team is er om jou te helpen om het maximale uit jouw concept, product of dienst te halen
Meer weten?
Marjo kan je alles over het Food Advisory Team vertellen!